Masáž pomocí energie reiki není klasickou masáží. Jde o působení energií reiki na na energetická centra člověka – na čakry, energetické dráhy apod. Po dobu masáže oblečený klient pohodlně leží na zádech a snaží se uvolnit. Energie se však dostane i k těm, kteří mají s relaxací problémy a neumějí vypnout neustálý tok myšlenek.
Způsobů jakým masér – reikista pracuje s klientem, existuje bezpočet, a dá se říci, že každý jednotlivec si časem vytvoří svůj vlastní systém práce s energií. Základem je působení na čakry, odstranění bloků, které brání jejich správné funkci a jejich vyladění. Cílem zákroku je doručit tělu životadárnou univerzální energii reiki a povzbudit organismus k samoléčbě a spontánní regeneraci. Přestože jsou někteří lidé velmi skeptičtí, je prokázáno, že regenerační schopnost lidského organismu je téměř zázračná, jen je zapotřebí mu dodat správné impulsy.
Účinky reiki masáže na uvolnění vnitřního napětí, stresu z práce nebo nadmíry povinností a celkové psychické osvěžení jsou okamžité. Úsměvy klientů, či uvolněné rysy jejich tváří a rozzářené oči při odchodu jsou toho důkazem a nejmilejší odměnou terapeuta.
Příznivé účinky masáže reiki:Základní reiki masáž trvá minimálně 30 min, rozšířená pak okolo hodiny. Na masáž je dobré preventivně přijít jednou za 4-6 týdnů, při konkrétních potížích docházejí klienti zpočátku jednou nebo dvakrát za 14 dní, dokud se jejich stav nestabilizuje. Vynikajících výsledků dosahuje kombinace reiki masáže s klasickou masáží zad a šíje, která umožní lepší a efektivnější využití energie reiki v těle klienta.
Zpracoval: Daniel Balušek - masér a terapeut, mistr Reiki, mistr Karuna-Ki.
Pokud Vás reiki zaujalo a chcete jej vyzkoušet, tak jsme pro Vás připravili seznam masážních salónů, které reiki aplikují.
Pepa - 10.3. 2007 20:54
Kdo si mysli ze tato metoda neni moc ucinna?
Andrea Venerová - 11.3. 2007 13:27
Tato metoda učinná je. Člověk musí věřit, že mu Reiki pomůže. Pokud se bráníte a nevěříte, tak energie k Vám nemůže proudit. A také záleží na tom, jaké máte potíže. Jedno ošetření Reiki nemusí stačit. A hlavně Reiki není klasické lečitelství. Pokud víte, jak to myslím.
Ondra - 11.4. 2007 12:06
jo,jo,. Reiki je dobrá věc,. teda jestli se tomu dá říkat věc že:-) ale pomáhá to a je to fakt účinný,. já používám Reiki na mé přítelkyni,jelikož je účetní a celý dny sedí u počítače tak to přijde vhod,jako pěkné uvolnění těla.
jitka - 3.8. 2007 23:22
ahoj všichni, dostala jsem se možná na tyto stránky omylem, ale jsem tu.reiki mám i II.stupeň a protože masíruji, tak ho používám i jako terapii pro klienta.někdy s jeho vědomím, někdy bez - to si pak mručí blahem, jak to všechno pěkně jde hezky a jak ruce hřejí.jindy zase vyplyne ze situace nahlédnutí do duše klienta, prostě je to úžasná věc, která ovládne vaši mysl přesně v tu pravou chvíli a vy ji s poděkováním přijmete.za těch pár let jsem ještě nezaznamenala situaci, která by byla pro klienta nepříjemná.dokonce se daří pomocí reiki odblokovat negativní zony.pokaždé když cítím, že je reiki intenzivnější, jsem překvapená situací, která vznikne.protože při své práci používám reiki prakticky denně, jsem vlastně denně já i klienti udivení.tak vždy hezky poděkuji a těším se zase na další práci, při které reiki použiji.ještě musím napsat, že mi děla velkou radost,že reiki mi umožňuje poslat pozitivní energii i na neomezenou dálku.je to dar, kterého si nesmírně vážím.přeji příjemné dny i noci
Iveta - 2.12. 2007 14:34
Ahoj vsichni.Chtela jsem se vas zeptat kde se v cechach provadi seriozni kurzy pranoterapie?Dekuji.Preji prijemny den.
Andrea Venerová - 3.12. 2007 15:15
ahoj Jitko...musim s tebou naprosto souhlasit..A to teplo rukou klienty uplne udivuje, to mas pravdu:)
kiki - 4.1. 2008 09:55
Zdravim ,poradte prosim kde se da v Brne absolvovat reiki kurz.Spoustu klientu me rika ze moje ruce vyzaruji teplo tak si myslim ze to spatny napad neni.Diky vsem.
Libus - 6.1. 2008 13:59
Byla jsem zasvecena u mistrove Jarusky Fibichove, je to slunicko a nadherna duse. Kontakt na ni: 605 705 880. Ze ji moc pozdravuji.
tana - 26.3. 2008 19:52
myslim ze reiki funguje a je uzasne...
Markéta - 27.3. 2008 12:56
Reiki nemám, ale při masáži cítí klientky teplo, já ho také cítím , u někoho více u někoho méně. Nevím, zda jde o Reiki, ale všem je to příjemné.
Adam - 5.4. 2008 08:21
U běžných masáží probíhá samozřejmě výměna bioenergií mezi klientem a masérem. Reiki však nepochází z maséra a proto ho nevyčerpává, prochází pouze skrz něj a naopak ho nabíjí. Pokud Markéto nemáte zajištěný dostatečný přísun bioenergie (příroda, cvičení, silné biopole) můžou vás vaši klienti často "vycucnout" až k chronické únavě.
Jana - 23.5. 2008 09:51
Dobrý den, Všem já vím, jak působí Reiki a chtěla jsem říct vždy kdy jsem odcházela z kurzu Reiki tak jsem se cítila velice dobře. Souhlasím s paní Jitkou. Také si toho vážím, je to dar, který je cenný.Ráda pomahám druhým a s Reiki mohu pomoci víc, ale nezasvědcený tomu nechce a nebo nemůže věřít, protože na světě jsou lidi materialisté a duchovní vývoj zanevřou a nebo také je to naopak, myslím si,že by to mělo být u každého vyrovnané.Díky Reiki víc mohu pomoct druhým a potřebným. Jsem ráda, že je mám. Žije se lépe.Známím buď vědomě řeknu, že na ně působím někdy také ne. Snažím se, aby se jim také lépe žilo a měli se dobře. Těší mě, když jsou lidé kolem mě šťastní. Každý z nás by se měl zamyslet nad sebou a říci jak mohu být užitečný sobě, rodině, známím, lidem v okolí, ve státu (republice), a i ve světě. Většina lidí myslí sama na sebe a ne na další kolem sebe. P.S. Doufám a věřím, že to bude lepší než to je. Jana
Hanka - 27.5. 2008 08:17
Janičce - souhlasím s vámi, Reiki je úžasná věc. Mám mistrovské, ale na tom nezáleží, jaký je to stupeň. Důležité je, aby ten, kdo chce Reiki přijmout, si vás požádal. Abyste mu Reiki nedávala bez jeho souhlasu. Je fajn, že chcete, aby se lidem lépe žilo, to i já, ale oni sami to musejí chtít. A musejí k tomu nějakým způsobem dospět "takhle už ne, chci to jinak a lépe". A potom nastupuje vaše pomoc. Nejúžasnější je Reiki v tom, že si ho může "zpřístupnit" každý a pomoci si hlavně sám sobě. Pěkné dny.
Kristýna - 30.5. 2008 07:44
Ahoj všichni.Chtěla jsem se zeptat: zrovna dodělávám masérský kurz a proto se učím hlavně na rodině a minulý týden se mi stala taková věc: moje mamka si stěžovala na velké bolesti v kříži a tak jsem ji jemně namasírovala a ona mi říkala,že mam strašně horké ruce a tak jsem jí ty moje ruce přiložila na oblast kříže a soustředila se,na to mi ona řekla že tam cítí takové zvláštní teplo,uplně jiné než normálně při masáži no a druhý den ráno mi volala že se může normálně hýbat a že ji vůbec nic nebolí.Já reiky vůbec nerozumím a nic o tom nevím,ale myslím si jestli to co jsem ji dělala nemělo něco společného s reiky.Děkuji vám za odpovědi a mějte se všichni moc hezky.Kristýna
Adam - 30.5. 2008 08:08
Kristýno, řada lidí má dar předávat energii a nemusí přitom být zasvěceni do reiki. Tento dar a láska k vaší matce vám umožnily jí pomoci. Něco k tomu jsem psal kousek výš. Pěkné dny.
Kristýna - 30.5. 2008 08:20
Adame,děkuji za odpověď a jsem ráda že jak píšete výš v příspěvcích,tak já asi umím dobíjet energii,protože nemám problém s tím že bych se po masážích cítila unavená,naopak jsem taková vyrovnaná a v pohodě a i lidé které masíruji jsou moc spokojení,měla jsem strach abych tu energii nevycucávala z nich,ale neděje se tak.Myslím,že u mě je ta vyrovnanost a spokojenost způsobena tím že jsem 6let toužila po tom si udělat masérský kurz a pokaždé když už se k tomu schylovalo,nastal nějaký velký problém a nakonec z toho sešlo.Ted se mi to podařilo a já si myslím že na to předtím asi nebyla vhodná doba a že to mělo přijít až ted a jsem za to moc vděčná.Ještě jenou moc děkuji za odpověd s pozdravem Kristýna
Jana - 3.6. 2008 11:14
Dobrý den Všem, chtěla bych reagovat na paní Hanu také s Vámi souhlasím. Děkuji Vám za podporu a potěšilo mě to. Děkuji Vám za milá a pravdivá slova a přeju krásný den. P.S.Ráda bych si s Váma dopisovala, kbyste měla zájem mohu Vám poskytnout mojí emalovou adresu.
Hanka - 12.6. 2008 09:19
Pro Janičku - moje adresa je mamca.mamca@seznam.cz , jinak jsem z Hradce Králové. Také přeji krásný den :)
Gábina - 13.6. 2008 14:20
Aho všem Reikistům i nereikistům! Nějakou chvíli už pracuji s Reiki a je to opravdu úžasný dar. Velice mi pomohla v rozšíření obzorů rozšířený 2. stupeň, díky kterému jsem začala víc "vidět". Přes symboly 2. stupně se mi "zjevují" obrazy příčin problémů na které se ptám a mohu tak lépe, snadněji a hlavněji určit příčiny různých problémů jak tělesných tak i psychických klientů i mých. Je to velmi dobré propojení fyzioterapeutický, masérských a dalších technik, které používám ve své praxi. Chystám se brzy na 3. stupeň a velice se těším kam mě posune a co mi ukáže nového. Přeji krásné léto. Gábina
Gábina - 13.6. 2008 14:23
Omlouvám se za chyby, které jsem napsala. Snad všichni pochopí co jsem měla na mysli :-))).
Evik - 14.6. 2008 22:37
Mila Gabino.Velice mi zaujalo,co jsi psala o zjevovani pricin a moc by mi to zajimalo.prosim Te,mohla by jsi mi poslat svuj meilik.Ja se sem moc casto nedostanu a rada bych se Te zeptala na par veci.delam tez Reiky./mam 1 a 2stupen Diky moc janamustang@centrum.cz/
Marcela - 18.6. 2008 21:38
ráda bych vyzkoušela Reiky,mám problémy s páteří,které mi ztrpčují život a hledám další způsoby uvolnění,prosím o kontakt na někoho,kdo by provozoval tuto léčbu v okolí Ostravy,děkuji mockrát
Administrátor - 18.6. 2008 21:43
Pro Marcelu:
Terapeuté Reiki v Ostravě
Jarka - 19.6. 2008 17:55
Souhlasím, že reiki je dar. Ja sama jsem mistr reiki. Budu tuto energii využívat, při masírování. Je to úžasná energie a mnoho lidem dost pomohla. Je pravda, že někteří lidé jsou nedůvěřivý a nevěří. To je jejich volba. V dnešní době tuto energii používají lékaři u pacientů. Samozřejmě, že ten, kdo ji používá a ví jaký má blahodárný vliv na člověka se jenom usmívá, při komentáři
lidí, kteří někdy říkají věci, kterým nerozumí. Přeji všem hezký zbytek dne.
Marcela - 24.6. 2008 18:11
Děkuji za odpověď
LavondyssAngel@email.cz - 15.7. 2008 08:33
Dobrý den,jsme sensei široi Usui shiki ryoho reiki-tedy léčebného systému Dr.Usui.Reiki nikomu nevnutíte p-ale věřit mu nemusí aby fungovalo:kaamrád je Ing.ekonom a sw,pravil "nechod na měn s něčím co nespočítám nevidím neosahám" -pak jsme debatovali o lecčem jiném,nazrál,chtěl zkusit a byl nadšený.každopádně hlavní účinek je hluboké niterné uvolnění,jehož většina lidí v denšní ADRENALINOVÉ civilizaci není schopna,a tím se aktivují samoléčebné schopnosti na všech úrovních bytosti.Přeji všem přívětivé dny s reiki i bez něj :-)
LavondyssAngel@email.cz - 15.7. 2008 08:41
OSOBNĚ SI MYSLÍM,ŽE KAŽDÝ ZDRAVOTNÍK I kdo intenzivně pracuji s lidmi v krizi a pomáhá jim by měl "mít"aspon stupen 1,také jako ochranu sebe sama před vycucnutím vlastní biologické energie*-tedy "vyhořením" apod.Jedničkové "tlapkání bohatě stačí,je úžasné (a dvojka,a rozšířený systém už nádhera).Hodně léčivá je RA-Sheeba,a Aladins-zde mj.dodávámě živlové prvky do všech těl ,a naladí zharmonuje to bytost absolutně.
mila - 26.11. 2008 17:06
v roce 1978 jsem byla v komatu,po banalni operaci slepeho streva.V te dobe se nemluvilo o Reiky a vubec o lecitelstvi.Universum je pro vsechny,ne pro vybrane,neni zadny stupen kvalifikac v reiky.Universum je bez hranic.Lekari me v te dobe davali 4% na zivot,spise ne,melo dojit i k odpojeni pristroju.Ale nestalo se.Nejvetsi problem byl v tom,ze pro mne klasicka medicina nic uz nemela.Morfium bylo to posledni.Bylo mi 18 let.Vse zdokumentovane.Kdyz jsem se ze vseho s pomoci lekaru dostala,poslali me domu o zive vaze 35 kg.Hledala jsem reseni,jak se z tohoto dostat.Trvalo me to dva roky,dva roky usilovne prace na sobe abych byla zase.Podotykam bez jakekoliv klasicke lecby.Ridila jsem se pouze svoji intuiici.Naordinovala jsem si samolecbu.Je to 30 let a ja ziju.Nemam zadne problemy.Co tim chci rict,jsem nezasvecena,a potom neni nikdo,kdo by me mohl zasvetit.Kdo by to tak asi mohl byt,a do ceho bych mela byt zasvecena?Jsem maser terapeut,nyni ziju mimo CR,chci zde pokracovat ve sve praci.Odpovezte mi nekdo,zasveceny v Reiky,jak je mozne,ze jsem mela po celou dobu ve sve praxi viditelne vysledky,jako nezasvecena,je mi dano,abych mohla ve sve praxi pokracovat?Vy zasveceny do Reiky si opravdu myslite,ze je o jen pro nekoho?Jake mate zkusenosti?Tohle neni jen o prikladani rukou.Napiste,rada se podelim o zkusenosti
Sidris.J@gmail.com - 9.1. 2009 21:38
Ahoj Milo, tvuj život mě zaujal, obdivuji tě. Měl jsem podobné potíže, ale v porovnání s tebou jsou minimální. Můžeš mi prosím prozradit jak jsis naordinovala samoléčbu? Když jsi byla pouze na posteli, meditace, modlitby?
Andrea - 10.1. 2009 10:05
Ahoj Milo, Reiki není jen pro nekoho, Reiki muze mit kazdy..Ja Reiki mam a vim, ze ho clovek mit nemusi, aby se sam vylecil nebo vylecil jine..dulezite je verit. Nemam pravdu?:)
Sidris.J@gmail.com - 11.1. 2009 03:13
Ahoj Milo, tvuj život mě zaujal, obdivuji tě. Měl jsem podobné potíže, ale v porovnání s tebou jsou minimální. Můžeš mi prosím prozradit jak jsis naordinovala samoléčbu? Když jsi byla pouze na posteli, meditace, modlitby?
Harila - 17.2. 2009 15:32
RE :mila - 26.11. 2008 17:06
Ahoj milo, jsem mistr Reiki, a vím co chceš říci. Je jasné, že někteří lidé, zkrátka intuitivně vědí jak se vědomě dostat ke zdroji této energie (ať už o ní budeme mluvit jako o reiki, bohu, lásce, duchu, universu... ) A proto u nich není potřeba zasvěcení (staré duše jsou schopny mnoha věcí) Já zasvěcení vnímám spíše jako bezpečnostní prvek, jelikož při iniciace se nastavují ochrany (např. abych předávala jen vesmírnou energii-né bioenergii, abych nestahovala na sebe nemoci klienta a naopak atd.) Pokud nezasvěcený toto všechno ovládá, nebo ho jeho Vyšší já automaticky takto chrání není problém v předávání.
Mám zkušenosti s nezasvěcenými lidmi, krásně je o takových případech pojednáváno v knize Ruce světla autor se mi ted nevybavuje.
přeji všem krásný den
Hari
ReGe - 20.2. 2009 12:50
Určité schopnosti aktivní práce s energií (například léčení) i pasivní práce s energií (třeba jasnovidectví) dostanou někteří jedinci přímo v kolébce díky své – odpovídajícím způsobem vyčištěné – pozitivní karmě, již zdědili ze svých předchozích inkarnací. I tyto velké talenty však musí poctivě a s velkou trpělivostí projít vzděláním a výcvikem, aby spolehlivě získaly praktickou dovednost. A také si myslím, že to bylo hlavně o podvědomí a afirmacích.Takže přeji hodně štěstíčka v životě, Renáta.
Peťka - 22.3. 2009 15:48
Ahoj, velice se zajímám o reiki. Pracuji jako masérka a občas mi lidé říkají, že cítí ze mně teplo. Možná je to jen má energie, tak dalece tomu nerozumím, ale přivedlo mne to k reiki a k tomu abych si o něm něco přečetla. Ráda bych našla fajn mistra reiki, chtěla bych zasvětit. Pokud víte o někom spolehlivém, budu ráda když mi napíšete na email: petnep@email.cz. Děkuji moc.
Hanka - 22.4. 2009 10:10
Hezký den! Jsem "čerstvá" masérka a ráda bych začala s učením Reiki. Doporučil by mi někdo dle vlastních zkušeností opravdu dobrého učitele? Jsem z liberecka, ale jsem ochotna jezdit i do Prahy. Děkuji Vám a přeji krásný den!!
Eva - 24.4. 2009 00:46
Ahojky, jednoho velmi dobrého učitele Reiki znám, protože jsem přesvědčena o jeho správném učení, ráda předám webovou adresu, posuďte sami a případně se zkontaktujte.www.aladins.cz přeji hodně krásných zážitků při zasvěcení Eva
Hanka - 24.4. 2009 09:40
Děkuji Vám, Evi.
Eva - 11.5. 2009 22:20
Ahoj myslím si,že reiky nemůže dělat každý,asi v sobě přece jen něco člověk musí mít.Jak je možné,že někdo cítí a někdo ne?Myslím,že to není tak jednoduché.Zasvěcený může být každý,ale každý nevidí zdravotní problémy u druhých.Myslím,že to není o tom zasvěcování,člověk si musí uvědmit sám sebe,o tom je reiky,naučit se vnímat své tělo
Adam - 14.5. 2009 05:28
Evo, svým způsobem máte pravdu. Málokdo to říká, ale reiki je především cesta. A spousta práce na sobě samém. Je to o chápání souvislostí a nalezení sebe sama. Já osobně byl úplné dřevo, ale postupem času, jak jsem na sobě pracoval, se vnímavost zlepšovala, dnes cítím energie velmi dobře. Každý si musí rozmyslet, jestli chce reiki ze zvědavosti nebo z touhy udělat něco pro sebe a následně pro druhé.
Katka - 28.5. 2009 07:52
Přeji hezký den, ráda bych se zeptala,jestli někdo nemá zkušenost s kurzem reiky v Brně. Na koho se obrátit? Na internetu jsem narazila jen na dvě adresy. Jedna nemá webovky a druhá pořádala poslední kurzy v roce 2008. Nechci se svěřit někomu jen tak.
Václav Křemen - 29.5. 2009 12:32
Souhlasím s Adamem.
Je potřeba si uvědomit, že ReiKi, tak jak je tradičně předáváno z mistra na žáka je jen využití práce s energií, tak jak ji uvedl a pochopil Usui. Je to nepolární energie, která zde vždy byla i před velmistrem Usuim a lidé ji vždy v menší či větší míře využívali pro svůj vývoj, pochopení sama sebe a boha-lásky-vesmíru (vyberte si pro Vás vhodné slovo).
A to je důvod proč s Reiki pracovat. Pokud budete meditovat, dělat dobře a poctivě jógu, Lujong nebo jiná cvičení, nebo se s tím narodíte, také budete pro sebe moci využívat vibrace ReiKi, jen to budete nazývat jinak, nebo to možná ani nebudete nazývat, což je vůbec nejlepší:)
To jestli ReiKi nebo energii, vidíte, cítíte, jestli máte schopnost vědět co si lidé myslí, to vůbec není důležité a neznamená to, že když tu schopnost máte, bude Vám ReiKi a práce s energiemi fungovat lépe, než v situaci, když nic necítíte a jen tak položíte ruce na sebe nebo na druhé a necháte věci s láskou plynout ať se dějí jak mají.:) Důležitý je Váš vnitřní postoj, pokora a láska... meditace...
Krásný víkend,
Václav.
Ája - 31.5. 2009 21:15
Hanko, vřele Ti mohu doporučit mistra reiki Mirka Čapka - www.sarpa.cz. Byla jsem u něj na zasvěcení do 1. stupně a můj život se v mnohém změnil k lepšímu. Opravdu to funguje, jen je potřeba obrátit se na opravdového odborníka a dát si pozor na různé šarlatány.
Honza Samiec - 2.6. 2009 01:56
Reiki je především vědomé přijetí a uvědomělé chápání toho, že se nic v našem životě neděje náhodou, že vše je tak jak má být, a že dostáváme do života pouze to, co sami vydáváme. Naprosto všechno, co se nám děje v životě má svůj smysl, význam a účel a děje se tak proto, že se to dít má, aby nás to posunulo na naší cestě životem. Je jen na nás jak se rozhodneme k tomu přistoupit, zda nás to posune výš nebo níž, dál nebo zpátky, nebo jakkoliv vás napadne. Vždy to máme jen a pouze ve svých rukách, nikdo za nás nic nevyřeší, pouze my sami a pouze skutečně vyřešené se už vracet nebude.
Reiki je princip prožívání života, že jediné skutečné je tady a teď. Kvalita prožitku přítomného okamžiku se projeví kvalitní budoucností. Každý přítomný okamžik je v každém dalším okamžiku už minulostí. Pakliže jsme jej prožili kvalitně-radostně, není důvod se už k němu vracet. Jsme a vždy budeme omezeni našim hmotným tělem a jeho vlastnostmi, které nám umožní prožívat přítomný okamžik opět jen na takové kvalitativní úrovni, jakého jsme v momentálni úrovni svého poznání schopni. Reiki je cesta a krása této cesty je v tom, že její dobrodružství nikdy nekončí a má nám stále co nabídnout. Pokud ovšem sami chceme. Bez práce nejsou koláče, samotný akt zasvěcení do daného stupně z nás mistra neučiní.
Myslím že mnozí mylně chápou, že Reiki je terapie přikládání rukou na postižené části těla nemocného. To je velmi omezený a bohužel velmi rozšířovaný názor mezi lidi lidmi, kteří se snáží nevěřícím Tomášům ukázat hmotnou existenci energie. Tohle je však jen nepatrný ždibíček z toho, co vlastne energie a práce s ní může do života lidí přinést.
Dobro ani zlo není schopné existence jedno bez druhého. Průserem myšlení lidí dnešních doby je, že se při svých prožitcích přiklánějí jen na jednu stranu mince a nejsou schopni vidět, ba co dím, ani připustit, že existuje současně odvrácená strana.
Spousta lidí žije minulostí nebo obavami z budoucnosti, ale kde je radost ze života, který žijí nyní? Zabývat se negativními myšlenkami déle než deset vteřin je zbytečná ztráta času, který lze využít pro myšlenky pozitivní a to lze naučit. Reiki je v tom směru tou nejdokonalejší cestou, kterou mám sám možnost poznávat a jako učitel Reiki Na Dlani předávat svým žákům.
Vladimír - 25.6. 2009 19:44
Já mám s Reiki,špatnou zkušenost...Byl jsem dvakrát na Reiki-víkendu a tam jsem se cítěl dobře,ale po návratu do běžného života,začali problémy-otravoval mě hluk,telefon,všechno mě znervozňovalo...
Honza Samiec - 27.6. 2009 15:39
Vladimíre, děkuji za skvělý postřeh, adresoval jste ho všeobecně a neobrátil jste se na konkrétní osobu, tudíž si dovolím na něj reagovat.
To, co popisujete, je celkem všechno možné a přirozené. Je to něco podobné jako, když je člověk dlouho ve tmě, a když vyleze na světlo, jeho oči na tolk světla nejsou připravené a světlo vnímá jako nepříjemné a musí mhouřit oči. Koho by to neznervozňovalo, když to nikdy před tím nedělalo. Je to naprosto přirozené.
Na tom víkendu jste se s největší pravděpodobností utišil, zklidni své myšlenky, souznil s ostatními, nic vás nerušilo, všechno vám možná připadalo krásné a bez problémů, a vše co nastalo v tzv. běžném životě, jste se rozhodl vnímat jako cosi nepříjemného, protože vás nejspíš nikdo na ten fakt neupozornil a nevysvětlil vám, jak s tím, co jste obdržel na víkendu Reiki, máte pracovat dál. Reiki není jen jednorázová zážitková záležitost, nýbrž životní cesta, na níž máte vy sám plné právo se rozhosnout nastoupit nebo nenastoupit. K tomu slouží právě princip požádání o zasvěcení do Reki, kdy se prostřednictví své úpřimné prosby spojíte s učitelem-mistrem, který vaši prosbu bere na vědomí a souhlasí s tím že ponese plnou odpovědnost za to, že vás přijímá jako svého žáka a bude vás provázet cestou od prvního stupně zasvěcení a k poslednímu, kdy jeho role učitele skončí, neboť se sám stanete probuzeným a již sám budete schopen stát na vlastních nohách jako mistr, popřípadě učitel Reiki. Záleží na vás a vašem rozhodnutí který styl Reiki si z nabídky Reiki vyberete, nicméně já si osobně myslím, že Reiki stejně jako Bůh nebo princip(nazvěme to jak chcete) je jen jediný a pro všechny bytosti, lidi, zvířada, rostliny, neživou přírodu atd. ve vesmíru stejný. V systému Reiki máme princip tří požádání, který chrání zájemce před neuváženým krokem ve svém životě, kdy zasvěcení je až poslední závěrečný slavnostní akt přijetí.
Je to cesta ztišení, uklidnění, otevření a schopnosti přijímání čehokoliv v životě co přichází ať to vnímáme takové nebo makové. Život není o ideálu, nikdo nám nemůže bránit v tom, když jsme nasraní, máme plné právo nést si odpovědnost sami za svůj život a za vše, co se v něm odehrává. Nic v životě ideální nemůže být, vše se děje proto aby nám to ukážzalo cestu dál. Cesta Reiki je o přibližení se ideálu při rozkrývání svých schopností dokázat vnímat svět a život v něm ještě citlivěji.
A samozřejmě by při vás měl stát váš učitel, provázet vás touto cestou, naslouchat vám a ukazovat krásu vašeho vnímání, když narazíte na věci a jevy, na které jste nebyl doposud zvyklý.
Má rada, pokuste se přijít na to proč ty telefony, hluk, a všechno vám tak vadí. Co ve vašem běžném životě není v pořádku, zda za vaše pocity skutečně může něco co je mimo vás, za co jste obvinil Reiki-víkend, anebo jste to vy a vaše rozdílnost chápání běžných věc v různých stavech bdělosti, a zda jste schopen navodit si ty příjemné pocity, které jste zažíval na Reiki víkendu, i v tzv. běžném životě, anebo jestli byste je v běžném životě vůbec mít chtěl anebo vám více vyhovuje být vůči vlivům prostředí takový jako před tím víkendem?
Je to na vás a vašem rozhodnutí.
Hanka - 27.6. 2009 18:01
Evi a Ájo, děkuji Vám za doporučení!!Nakonec jsem se rozhodla, než půjdu na kurz, sáhnu nejdříve po nějaké té literatuře...intuitivně jsem si vybrala knížku: "PRŮVODCE REIKY" od Diane Steinové, je to pěkná bichle, ale velmi zajímavé čtení!!Děkuji a loučím se krásnými slovy z knihy: ,,Respektuj jednotu všeho života."